پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

آب بندان های زیبای مازندران و سوء استفاده شکارگران

علی و سمانه | دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

در سفر به ساری و آب بندان های اطراف آن در مرداد ماه 93، گزارشی از دیدن پرنده مشخصی با ذکر مختصات جغرافیایی نقطه در اختیار داشتیم. با چک کردن نقطه روی google earth به نظر می رسید تالاب یا آب بندان بزرگ و عمیقی در منطقه وجود داشته باشد. برای رسیدن به محل از جاده های سرویس شالیزارها عبور کردیم و با کمال ناباوری، در میان کشتزارها با دو تالاب بسیار زیبا مواجه شدیم.

تالاب اول پر بود از گلهای نیلوفر صورتی با برگ های پهن که تمام سطح تالاب را پوشانده بودند و سطح آب دیده نمی شد.


تصویر 1- تالاب نیلوفرها


اما هیجان دیدن نیلوفرها با دیدن تالاب دوم که وسعت بیشتری داشت، به یکباره فروکش کرد. تالاب پر بود از تیرها و ادوات صید پرندگان! متاسفانه با چنین ادواتی به راحتی می توان در زمستان روزانه چند صد مرغابی شکار کرد!

تصویر 2- صیدگاه

تالاب دیگری که در این سفر برای دیدن چرخ ریسک پشت بلوطی سرسیاه به آن مراجعه کردیم، آب بندان سید محله بود. آب بندان سید محله، تالابی وسیع است در کنار روستایی به همین نام قرار دارد. در تالاب نیلوفرهای زیبا، منظره ی چشم نوازی را به وجود آورده اند. اما متاسفانه طی چند ساعتی که در کنار این آب بندان بودیم، بارها با شکارچیانی مواجه بودیم که روی موتور، تفنگ به دوش دور آب بندان گشت می زند!

تصویر 3- آب بندان سید محله


  • علی و سمانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">