پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

«دور» کجاست؟؟؟!

علی و سمانه | دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

من: لطفا، همه میوه ها را داخل فقط یک کیسه بگذارید.

میوه فروش: خانم، اینها رو ببرید، نایلون گران شده است!!

من: آخه این همه نایلون ببرم چه کار؟ خانه مان پر نایلون شده است.

میوه فروش: بیندازید دور!!


من: آقا برای این روسری ها نایلون نمی خواهم. داخل کیفم می گذارم.

روسری فروش: نـــه خانــــم من نمی توانم به مشتری جسارت کنم. باید روسری های شما را داخل کیسه بگذارم. این توهین به مشتری است!!

من: خودم نایلون نمی خواهم. شما جسارتی نکردید. این نایلون بعدا به کار دیگری نمی آید.

روسری فروش: بیندازید دور!!


این مکالمه هر روزه ی ما با میوه فروش، فروشنده پوشاک، سوپری و همه و همه است. حالا ببینید دور کجاست؟

متاسفانه (تا جایی که ما مطلع هستیم) سیستمی برای بازیافت کیسه پلاستیکی در کشور وجود ندارد و کیسه هایی که ما در سطل زباله می اندازیم به سایت های دپو زباله برده و آنجا انباشته می شوند. سپس به وسیله باد به همه جا پراکنده می شوند و لابلای بوته ها گیر می افتند. 

این عکس مربوط به حاشیه ماهدشت کرج می باشد. نمونه های بسیاری از این منظره ها را اطراف تهران و سایر شهرها دیده ایم. این طور که به نظر می رسد، «دور» خیلی هم از ما دور نیست.

  • علی و سمانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">