پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پارک ملی لار

علی و سمانه | يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر

19 تیر 94

روز جمعه به همراه جمعی 7 نفره از دوستان پرنده نگر و طبیعت گرد سفری یک روزه به پارک ملی  لار داشتیم. لار منطقه ای کوهستانی در 70 کیلومتری شمال شرق می باشد. چشم انداز زیبای قله دماوند، دشت های پر از شقایق (در اردیبهشت و نیمه خرداد)، دریاچه سد لار و هوای خنک و دلپذیر در فصل های گرم سال از جاذبه های این منطقه می باشد.

با اینکه بارها به این منطقه رفته بودیم، اما به دلیل گرمای طاقت فرسای شهر تهران در این روزها، گویا خنکی هوا برایمان قابل تصور نبود! لذا تعدادی از اعضای جمع فراموش کرده بودیم لباس گرم به همراه بیاوریم و اوایل صبح کمی یخ زدیم!

تنها نکته قابل تامل برای میانه های روز آن است که در تمام منطقه درختی یافت نمی شود و تنها چند درخت دست کاشت در خارج از پارک ملی و در مجاورت امامزاده وجود دارد که سطح پوشش آنها نیز بسیار محدود است. لذا نمی توان از سایه طبیعی برای پناه گرفتن در مقابل آفتاب سوزان ظهر بهره برد

شب مانی داخل پارک ملی (شامل ساحل دریاچه) ممنوع می باشد، اما دشت مجاور محل بسیار خوبی برای برنامه های شب مانی است. البته در اغلب برنامه هایی که به این منطقه داشته ایم، هوا هنگام عصر یا شب منقلب شد. لذا استفاده از چادر عایق باران ضروری است.

به طور کلی تیر و مرداد ماه زمان ایده آلی برای پرنده نگری و عکاسی نیستند. چرا که جوجه ها دیگر از لانه خارج شده اند و مانند قبل نمی توان با مراجعه به محدوده لانه ها به راحتی رفت و آمد والدین را مشاهده کرد. از طرفی به دلیل پروسه مشکل و فرساینده غذا دادن به جوجه ها اغلب والدین پر و بال فرسوده و آشفته ای دارند. جوجه ها نیز در اغلب گونه ها خاکستری رنگ هستند (به دلیل در امان بودن دید از شکارچی ها). لذا در این روزها از رنگ ها و جذابیت های پرندگان در بقیه مواقع سال خبری نیست.

عکس های سفر به زودی ارائه می گردند.

  • علی و سمانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">