پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

خشکسالی در دریاچه رنگارنگ چورت

علی و سمانه | يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

پاییز 91 و پاییز 93

دو سال پیش  که در آبان ماه به سمت دریاچه چورت حرکت کردیم، شب هنگام به روستای چورت رسیدیم. به کمک آقای بابایی، راهنمای محلی که به طور اتفاقی با ایشان آشنا شدیم به کنار دریاچه رفتیم. به کمک آقای بابایی محل مناسبی برای استقرار خود یافتیم و چادر را به پا کردیم. در تاریکی شب تصور چندانی از فضای اطراف خود نداشتیم. فقط درک مختصری از موقعیت آب و جنگل نسبت به محل استقرار خودمان داشتیم. آقای بابایی گفتند، صبح که بلند می شوید فقط منظره ها را تماشا کنید! 

کم کم وقتی هوا روشن شد، با طیفی از رنگهای زیبای سبز و قرمز و نارنجی و انعکاس آن ها روی آب مواجه شدیم، منظره ای بی بدیل که به نظر می رسید گوشه ای از بهشت باشد!

دریاچه چورت در پاییز 91

در آبان ماه 93، برای بار دوم و اینبار به همراه تعدادی از دوستان به دریاچه رفتیم. به طور کلی مسیر آخرین روستا تا دریاچه بدین صورت است که بعد از طی مسیر 40 دقیقه ای در جنگل، دقیقا در انتهای مسیر به یکباره دریاچه نمایان می شود. من و علی با شوق فراوان منتظر دیدن دوباره ی تابلوی آبرنگی و پاییزی دریاچه بودیم که به یکباره با دریاچه نیمه خشک مواجه شدیم.

دریاچه چورت در پاییز 93


  • علی و سمانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">