پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

در جستجوی هما- قسمت 500!

علی و سمانه | شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ق.ظ | ۱ نظر

پنجشنبه 3 دی 94

در مطالب پیشین بارها برنامه هایی را معرفی کردیم که صرفا با هدف مشاهده هما ترتیب داده بودیم. این بار نیز هدف اصلی از مراجعه به منطقه حفاظت شده ورجین مشاهده هما بود. دوست خوبمان آقای امیر بیگ پور به دفعات در این منطقه شاهد پرواز چندین هما بوده اند و قبول زحمت نمودند تا مسیر را به ما نشان دهند. دوست خوبمان آقای هادی امینی نیز در این برنامه ما را همراهی کردند که ایشان نیز پیشتر در همین منطقه پرواز هما ها را دیده بودند. اما بازهم سعادت یار نبود!

هما از خانواده کرکس ها و پرنده ای استخوان خوار است. این پرنده تکه های استخوانی که از لاشه ها باقیمانده را با خود به آسمان برده و بر روی صخره ها رها می کند تا با برخورد با سنگ ها شکسته شده  به قطعات مناسب تقسیم شوند. به همین دلیل زیستگاه اصلی آن کوه های صخره ای می باشد. همچنین این پرنده مانند سایر پرندگان راسته شکاری ها، زمانی فعالیت روزمره خود را آغاز می کند که جریان های هوای گرم ایجاد شده اند و این پرنده می تواند با سوار شدن بر این جریان ها با حداقل مصرف انرژی اوج گرفته، به دید مورد نیاز خود از منطقه برسد و مسافت های دلخواه را طی نماید.

در ادامه عکسی که قبلا نیز در این وبلاگ از هما ارائه شده بود، آمده است. به امید روزی که خود موفق به دیدن و عکاسی از هما شویم.

هما

به هر حال اگرچه موفق به دیدن هما نشدیم، اما روز خوبی در کنار دوستان سپری کردیم و تجربه دیدن قوچ و میش و گراز از فاصله نزدیک برایمان رقم خورد.

قوچ ها و میش ها

گراز

  • علی و سمانه

نظرات  (۱)

  • محمود ثابت
  • سلام
    خیلی خوشحالم که با وبلاگ ارزشمند شما آشنا شدم.
    من از خواندن مطالب در مورد پرندگان و دیدن طبیعت آنها و عکسهای زیباشون لذت میبرم.
    امیدوارم همیشه پرانرژی، به درج مطالب جدیدتر بپردازید.
    پاسخ:
    سلام، باعث افتخار ماست که برای این وبلاگ وقت می گذارید. متشکرم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">