پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پارک جمشیدیه با گروه پرنده نگری پلیکان

علی و سمانه | دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

26 آذر 94

روز پنجشنبه به همراه تعدادی از دوستان و اعضای گروه پرنده نگری پلیکان بازدیدی از پارک جمشیدیه داشتیم. هماهنگی و سرپرستی برنامه توسط دوست خوبمان آقای هادی امینی انجام شد.

پارک جمشیدیه به دلیل مجاورت با کوهها و داشتن حوضچه بزرگ، ترکیبی از زیستگاه های جنگلی، کوهستانی و آبی را پوشش می دهد. در نتیجه یکی از بهترین مناطق در شهر تهران برای پرنده نگری می باشد. 

با دیده شدن سسک تاج طلایی در مجموعه سعادت آباد توسط آقای قاسم چابک در روزهای گذشته، انتظار می رفت این پرندگان زیبا در پارک جمشیدیه نیز حضور داشته باشند، اما نه دیده شدند نه صدای آنها به گوش رسید.

در ادامه لیست پرندگان مشاهده شده در این برنامه آورده شده است. علاوه بر پرندگان مذکور، 5 عدد سهره زرد سرسیاه (Siskin) در ابتدای صبح توسط آقایان محمد سفرنگ و هادی امینی دیده شده بود که در آن زمان ما حضور نداشتیم. 

با تشکر از خانم درنا مجاب و آقای یاشار صدف زاده که در تهیه لیست گونه ها یاری نمودند و با تشکر از آقای مصطفی اسماعیلی که تصاویر زیبایی از پرندگان مشاهده شده در برنامه مذکور را در اختیار ما قرار دادند.

سهره جنگلی

توکای سیاه

چرخ ریسک بزرگ

  • علی و سمانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">