پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری و گردشگری مسئولانه -همراه با کودک

خاطرات سفرهای خانواده سنگچولی

پرنده نگری در کوه های جارو

علی و سمانه | يكشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۸ ب.ظ | ۲ نظر

روز پنجشنبه 7 خرداد 94 به طور خیلی جدی تصمیم گرفتیم تا ظهر استراحت کنیم! اما ساعت 6 صبح دیگه خواب به چشمهامون نبود و لذا صبحانه خوردیم و پس از انجام یکی دو تا کار، ساعت 10 به سمت کوه های جارو در منطقه بین ماهدشت و اشتهارد حرکت کردیم. با اینکه نزدیک ظهر به منطقه رسیدیم، هوا یاری کرد، نیمه ابری بود و باد خنکی می وزید.

تصاویری از منطقه کوه های جارو

زمانی که دوره راهنمای طبیعت گردی را در موسسه آوای طبیعت می گذراندیم، روز 9 اردیبهشت 90 برای سفر آموزشی درس حشرات و خزندگان (به طور همزمان) به همراه استادن دو درس و سایر دوستان به این منطقه آمده بودیم. آن زمان دقت زیادی به محیط اطراف نداشتیم، بنابراین بدون اطلاع درستی از محل و آدرس دسترسی رهسپار شدیم،زیرا همیشه در مورد این منطقه کنجکاو بودیم و علاقه بسیاری به بازدید مجدد داشتیم که سرانجام  میسر شد.

مسیر دسترسی از طریق جاده بویین زهرا، 20 کیلومتر بعد از ماهدشت (از سمت تهران) یکی از مسیرهای خاکی منطقه پلنگ آباد می باشد. جنوب جاده دشت نسبتا وسیع و سپس کوه های جارو به خط شده و منظم قرار گرفته اند. در سمت شمال جاده دریاچه نمک به صورت یک خط ممتد سفید به طول شاید 10 کیلومتر دیده می شود.

منطقه از نظر گیاهی غنی و قابل توجه می باشد، به همین دلیل می تواند محل مناسبی برای تجمع پرندگان به ویژه در فصل زادآوری باشد. در سفر حشرات و خزندگان در سال 90 که تازه به پرنده نگری علاقمند شده بودیم، به صورت گذرا و اتفاقی «گنجشک بیابانی» دیدیم و امروز بسیار مشتاق دیدن مجدد و با دقت این پرنده بودیم، اما نشد.

در طول حدود دو ساعتی که در منطقه حضور داشتیم پرندگان زیر را مشاهده کردیم.



چک چک پشت سفید

1rvt_img_0030.jpg 

چک چک دشتی

  • علی و سمانه

نظرات  (۲)

سلام مجدد.ممنون از پاسخگویی شما.به نظر شما برای شروع پرنده نگری دوربینsx60 canonمناسبه؟پیشنهاد شما بعنوان یه پرنده نگر حرفه ایی برای شروع کار چه دوربینیه؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز
در جواب شما باید بگم دوربین sx60 کنن، دوربین بسیار خوبیه،مخصوصا زوم بالای اون در عکاسی از پرندگان بسیار به شما کمک میکنه.
پیشنهاد من به شما این هست، برای خرید دوربین از برند کنن استفاده کنید، چون کار کردن با اون راحتتر هست و خروجی کار بسیار بهتر از برندهای دیگه است.
البته وجود یک کتاب راهنمای پرندگان (field guide) و یک دوربین دوچشمی هم بسیار مفید و کارآمد است.
پیروز باشید
سلام دوست عزیز ممنون میشم اگه بگی ازچه دوربینی برای عکاسی استفاده میکنی.
پاسخ:
سلام بر شما
عکس های این پست همگی به وسیله دوربین کامپکت Canon SX700 گرفته شده اند. اما به طور کلی، برای عکس های پرندگان از Canon 70D و لنز Canon EF 400mm f/5.6 L و برای عکس های منظره ها از دوربین کامپکت استفاده می گردد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">